Tip of klacht?

Heeft u een tip of klacht?


Klachtenregeling

Een goed contact met uw huisarts is erg belangrijk. Gelukkig zijn de meeste patiënten tevreden over hun huisarts. Het kan echter zijn dat u niet tevreden bent over uw huisarts of een andere medewerker van de praktijk.

Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz)
De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wettelijk vastgelegd wat goede zorg precies inhoudt. En wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg. Dit staat in de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). Vanwege deze wet zijn wij aangesloten bij Stichting Deskundigheidsbevordering en Ondersteuning Kwaliteitsbeleid Huisartsenpraktijken Noordwest Nederland.

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. U kunt uw klacht kenbaar maken door telefonisch contact met ons op te nemen op 0251 – 234 113 of via info@heemskern.nl.

Klachtenfunctionaris DOkh  
Is dit lastig voor u of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op op de website van DOKH. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 072-5208325.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.dokh.nl.
Wij willen ons werk graag professioneel uitvoeren en vinden het belangrijk dat u ons vertrouwt. Natuurlijk is het mogelijk dat u geen goed gevoel heeft na contact met onze praktijk. We willen dat dan graag zo snel mogelijk weten, zodat wij dit met u kunnen bespreken en we ervan kunnen leren. Uw klacht kunt u melden door het klachtenformulier in te vullen. U kunt het formulier online invullen of afhalen in de praktijk. Het kan voorkomen dat we u bellen als uw klacht nog niet helemaal duidelijk is. We streven ernaar om uw klacht uiterlijk binnen 6 weken af te ronden.
Bent u daarna niet tevreden? Komen we er samen niet uit? U kunt dan gebruik maken van de klachtenregeling en een onafhankelijke klachtenfunctionaris van DOKh. Als ook dit niet leidt tot een oplossing dan kan het geschil worden voorgelegd aan de onafhankelijke geschillencommissie. Deze geeft, binnen 6 maanden, een bindend oordeel. Bij onze assistente kunt u een folder met nadere informatie over de procedure opvragen. Hier vindt u ook nadere informatie over klachten en geschillen.

Vul het formulier in of neem contact op met de praktijk.

Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.